Måndag

En vecka kvar tills jag börjar sommarjobba. Bävar faktiskt lite över det, det känns lite läskigt att jag faktiskt ska ha rätt mycket ansvar och jobba "på riktigt" (mina tidigare sommarjobb har varit hur softa som helst). Men förhoppningsvis blir det en bra erfarenhet samt en bra punkt på mitt CV. Det blir rätt bra klirr i kassan i alla fall. Men skulle typ ge min högra (eller vänstra kanske, kan inte riktigt bestämma mig) lilltå för att vara ledig resten av sommaren (jag skulle även vilja ha 20 000 kr för den så att jag slipper vara ledig och fattig, nu är jag iofs fattig men jag har ändå ingen tid till att göra nåt kul). Förhoppningsvis flyger de 8 veckor jag ska jobba förbi, det känns rätt ironiskt att jag som sommarjobbande student gärna snabbspolar sommaren medan de som jobbar resten av året och får betald semester på sommaren, antagligen gärna ser att sommaren är lååång. Men det kommer väl en dag då även jag får betald semester (peppar peppar).

Idag slog det mig vilken underbar sommarstad Uppsala är, eller en underbar stad överhuvudtaget. Önskar nästan att jag inte var uppvuxen här så att jag kunde ha flyttat hit för att plugga. Trots att jag verkligen gillar Uppsala ångrar jag inte att jag flyttade till Linkan för att plugga, tror inte att det blir samma sak om man pluggar i den stad man är uppvuxen i.

Usch känner mig lite hängig, skulle vara riktigt typiskt om jag blev sjuk en av de få veckorna jag är ledig.. men "Whenever I start feeling sick, I just stop being sick and be awesome instead".. Får hoppas på att det är en 24h-förkylning eller nåt (visst finns det såna?). Ska shota lite Echinagard och hoppas på det bästa helt enkelt!

Såg lite på "Aktuellt" om Danmarks drogpolitik. Hoppade in mitt i programmet men om jag förstod det hela rätt så har Danmark en ganska liberal drogpolitik. I reportaget framgick det att heroinister i Danmark kan få heroin av staten för att de helt enkelt inte kan sluta med heroin och för att man i Danmark resonerar att det är bättre att de tar det under kontrollerade former. Frågan är om det är bra att dela ut gratis heroin, oavsett under hur kontrollerade former, eller ej? Vet faktiskt inte riktigt var jag står i frågan...

Ett väldigt hoppigt inlägg, jag hoppas att mina 6 läsare uppskattar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback