Söndagen den 13 juni 2010.

Har inte uppdaterat på ett tag men fick ett litet sug efter att skriva, så here we go.

Har avslutat termin 4 på socionomprogrammet, och därmed även min praktik, eller jag ber om ursäkt, min VFU. Har haft 20 underbara veckor, mycket tack vare mina superbra handledare.. Vänta, tittar på nåt VM-snack medan jag skriver och nu undrar jag varför Björn Ranelid alltid har en mystiskt orange hudton? Och varför får han vara med och prata om fotboll? Kan han nåt om fotboll? Har jag missat nåt om Björn Ranelid? Iofs är det svårt att notera något förutom hans hudton, när han pratar är det enda man kan fokusera på.. Men nu gled jag ifrån ämnet lite, åter till min underbara praktik. Jag har lärt mig väldigt mycket, mer än vad jag nog förstår i dagsläget. Och jag har haft väldigt trevligt (många trevliga after work:s), även fast många livsöden har fått mig att reflektera över livets många orättvisor. Min praktik avslutades i torsdag med att jag bjöd på fika (tre tryffelkakor i olika smaker), jag fick även en avslutningspresent bestående av en basilikaplanta och en bok om Christian the lion. Basilikaplantan hade min handledare Elisabeth planterat ungefär samtidigt som jag började och den representerade därför min utveckling, boken om Christian fick jag för att jag visade det klippet för dem och för att jag om ett par år skulle komma tillbaka och de skulle bli lika glada över att se mig som Christians skötare blev av att se honom. Efter fikat fyllde vi i bedömningsdokumentet =ego boost. Sedan begav vi oss till Bishop's för en avslutnings-after work. Mycket trevligt!

I fredags åkte jag 09:05 till Uppsala för att fira Sara som fyllde 30 år. Runt kl 15 begav sig familjen Korkmaz hem till Sara (eller egentligen Saras föräldrar eftersom Sara bor i London) för att gästa hennes 30 års-fest. Väldigt trevligt trots det usla vädret... Igår spenderade jag dagen med att gå i diverse affärer tillsammans med mamma, jag köpte två filmer á 9 kr st (!), en bra rakhyvel, två klänningar á 99 kr/st och två par shorts á 149 kr/st och ett par skor för 50 kr. Har med andra ord gjort en massa fynd och förnyat min sommargarderob. På kvällen åkte jag hem till Tess, satt och pratade tills kl 02.30 då jag tog beslutet att det var dags att köra hem. En mycket trevlig kväll, saknar att umgås med henne på regelbunden basis. Idag har jag inte gjort något vettigt förutom en springtur runt UTK (sprang igår också!) och en cykeltur till GC för att köpa en skjorta... Men det är så söndagar ska spenderas!

Nu ska jag titta på någon samhällsfilm tillsammans med min bästa syster. Men nu har jag skrivit lite iaf, iofs bara om de senaste dagarna men det duger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback