Valborg

Sist jag skrev var det sista mars. Nu är det 2 maj (ett par minuter till i alla fall i skrivande stund). I förrgår var det sista april och dagen innan det var det som bekant Kvalborg. Kvalborg firades med utgång på Platina. Kvällen avslutades relativt tidigt (01.30 släckte jag lampan) då jag hade Valborgs tidiga start i åtanke, men det var en trevlig kväll! Kl 10 mötte jag upp mitt fina besök från Sthlm (eller kanske NRKG snarare), Louise & Erik. Vi begav oss då hem till Jennies pappa för den traditionsenliga frukosten. Frukosten dukades upp ute på taket och där satt vi tills det var dags att gå till Ekonomikum. Ekonomikum. En självklarhet men efter årets besök har jag konstaterat att det är sjukt överskattat att gå dit. Eller snarare har jag konstaterat att jag inte tycker att det är lika kul längre som jag tyckte när jag var 17-18. Nu när jag nått den hedersvärda åldern 22 år så har 10.000 pers på en liten liten gräsmatta, en nedtrampad filt, ljummet vin och det charmiga med att kissa bakom en bil tappat sin glans en aning. Nu i efterhand tänker jag att det skulle ha varit mycket trevligare att sitta kvar på Jennies pappas tak med närhet till bekväma faciliteter. Ytterligare ett tecken på att jag är inne på ålderns höst. Efter besöket på Ekonomikum begav sig ett tappert gäng hem till Jennies mamma för att äta och fortsätta festen (läs: drickandet). Ett mindre tappert gäng (Jag, Louise & Erik) kände att grillning kräver för mycket energi så vi valde att gå till MAX istället (grilla hamburgare vs köpa hamburgare 0-1). Klockan 23 låg jag i min säng efter över 12h fest, precis som det ska vara på Valborg. Det var Valborg 2010 det. Nästa år är min sista Valborg som student (förhoppningsvis), kanske jag ska ta och gå på champangegalopp bara för att...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback